Bolagsfakta
  • Kopiera namn
  • Kopiera namn + adress
  • Kopiera adress
  • Kopiera namn + adress
  • Kopiera organisationsnummer
  • {{ copyInfoText }}

DL Medicinsk rådgivning AB

Organisationsnummer

559482-0333

Är detta ditt företag?

Dina konkurrenter använder den här ytan för att berätta om sitt företag i syfte att nå nya kunder. Vi har miljontals användare så en korrekt och snygg företagsrapport gör skillnad.

Se exempel och hur du gör för att uppdatera dina företagsuppgifter

Telefon

-

Adress

c/o David Lindquist
Marmorvägen 32
907 42 Umeå

Antal ansvariga

2 st

 

Vad är DL Medicinsk rådgivning?

DL Medicinsk rådgivning AB är ett aktiebolag som ska bedriva försäljning av medicinsk rådgivning, huvudsakligen inom områdena onkologi (cancersjukdomar) och infektionssjukdomar. DL Medicinsk rådgivning AB har 0 anställda och gjorde ett resultat på 103 KSEK med omsättning 176 KSEK under 2025. Läs mer om DL Medicinsk rådgivning

Varifrån kommer informationen om DL Medicinsk rådgivning?

Informationen kommer från myndigheter, privata aktörer och egna insamlingar från Bolagsfakta. Läs mer om datan här.

Är detta ditt företag?

Dina konkurrenter använder den här ytan för att berätta om sitt företag i syfte att nå nya kunder. Vi har miljontals användare så en korrekt och snygg företagsrapport gör skillnad.

Se exempel och hur du gör för att uppdatera dina företagsuppgifter

Marmorvägen 32

Översikt senaste bokslut

OmsättningFöretagets omsättning är totalen av alla dess intäkter från utförda tjänster och sålda varor under en viss period, vanligtvis ett räkenskapsår.

{{formatedText}}
Omsättning {{partOfText}}

Årets resultatÅrets resultat är skillnaden mellan samtliga intäkter och samtliga kostnader under en viss period, vanligtvis ett räkenskapsår.

{{formatedText}}
Årets resultat {{partOfText}}

EBITDAEBITDA är ett mått på ett företags rörelseresultat före räntor, skatt, nedskrivningar, avskrivningar och goodwillavskrivningar (Earnings before interest, taxes, depreciation & amortization).

{{formatedText}}
EBITDA {{partOfText}}

UtdelningUtdelning är ett sätt för aktiebolag att ersätta dem som satsat i företaget.

{{formatedText}}

Översikt bokslut 2018-2025

Verklig huvudmanVerklig huvudman är den person som verkligen har kontroll över ett företag.

Namn KontrollerarKontroll motsvarar det som hos Bolagsverket heter omfattning av kontroll
David Lindquist 75-100%

Ansvariga

Insamlade uppgifter om ansvariga personer

Befattningshavare

VD i DL Medicinsk rådgivning AB

David Lindquist (44) Kolla lön direkt

Styrelsen i DL Medicinsk rådgivning består av

Styrelseledamot

David Lindquist (44) Kolla lön direkt

Styrelsesuppleant

Elisabeth Lindquist (43) Kolla lön direkt

Fördelning styrelse

Vill du veta mer om de ansvariga?

Då kan du klicka på ansvariga personer för DL Medicinsk rådgivning AB. Du kan även besöka vår systersajt Ratsit.

Bolagsfakta - en del av Ratsit

Anmärkningskontroll

Se anmärkningar & skuldsaldo
Följande visas och specificeras:
  • Ansökningar
  • Betalningsanmärkningar
  • Utmätning
  • Skuldsaldo
med Bolagsfakta Plus Köp bolagsfakta Plus för att se anmärkningar.

Köp bolagsfakta Plus för att se anmärkningar.

Bli Plus-kund och få fria anmärkningskontroller på alla aktiebolag. Med Plus får du också 20 fria Lönevisningar samt utökad information om ansvariga.

Koncern

DL Medicinsk rådgivning AB ingår ej i någon koncern.

Bolagets fordon

0 fordon registrerat på bolaget

Företagsuppgifter om DL Medicinsk rådgivning

Juridisk personEn juridisk person är ett företag eller organisation som har rätt att bland annat ingå avtal och att anställa personal. Exempel på juridiska personer är aktiebolag, handels- och kommanditbolag och ekonomiska föreningar. En enskild firma är däremot en fysisk person.
Organisationsnummer 559482-0333
Firmanamn DL Medicinsk rådgivning AB
Bolagsform Aktiebolag
Status Aktiv
AdressDet skall alltid framgå inom vilken kommun som ett företag har sitt säte. Företaget kan ha sin verksamhet i en annan kommun, men det är i sätesorten som t ex inkomstdeklaration skall lämnas in och eventuella tvister skall göras upp.
Gatuadress Marmorvägen 32
Postadress 907 42 Umeå
Säte Umeå, Västerbottens län
Uppgifter om registrering De olika registreringsdatumen ger svar på viktiga händelser i bolagets historia. Bolaget bildas genom den konstituerande stämman. / Bolaget registreras efter det hos myndighet. / Firmanamn registrerat avser senaste företagsnamnet. / Bolagsordning avser gällande bolagsordning.
Bolaget bildat 2024-04-07
Bolaget registrerat 2024-05-02
Firmanamn registrerat 2024-05-02
Bolagsordning 2024-04-07
Uppgifter om skattAtt kontrollera att ett företag är registrerat för F-skatt, moms och arbetsgivaravgift är viktigt beroende på vilken relation du har till företaget. Att hålla dig informerad om detta kan bespara dig onödiga överraskningar i form av extra avgifter till Skatteverket.
Arbetsgivare Registrerad som arbetsgivare
F-skatt Registrerad för F-skatt sedan 2024-05-08
Moms Aktiv i momsregistret sedan 2024-06-03
Momsregistreringsnummer
(VAT-nummer)
SE559482033301
2025-02-22
Svensk näringsgrensindelning SNIDen femsiffriga SNI-koden ger svar på inom vilken bransch ett företag är verksamt inom. De första sifforna ger svar på inom vilken huvudgrupp företaget arbetar. De sista sifforna anger på detaljnivå inom vilken gren av branschen som företaget är verksamt.
86212 - Annan allmän öppen hälso- och sjukvård, ej primärvård
VerksamhetsbeskrivningNär man startar ett företag måste man anmäla vad företaget skall arbeta med i sin verksamhet, en så kallad verksamhetsbeskrivning. Verksamhetsbeskrivningen anmäls till Bolagsverket som registrerar informationen i sina register.
Bolaget ska bedriva försäljning av medicinsk rådgivning, huvudsakligen inom områdena onkologi (cancersjukdomar) och infektionssjukdomar.
FirmatecknareAtt veta vem som har rätt att sluta avtal och skriva under viktiga dokument för ett företags räkning är nödvändigt i juridiska sammanhang. Detta kallas firmateckning och uppgifter om detta skall anmälas till Bolagsverket.
  • Firman tecknas av styrelsen
  • Firman tecknas var för sig av
  • ledamoten
  • suppleanten

Alla arbetsställen

HuvudkontorFöretagets alla adresser, arbetsställen.
Arbetsställe: 71518443
Besöksadress: Marmorvägen 32
Postnummer: 907 42
Postort: Umeå
Län: Västerbottens län
Antal anställda: 0 anställda
Telefonnummer:
Arbetsställenummer: 71518443
SNI-kod: 86212 - Annan allmän öppen hälso- och sjukvård, ej primärvård
Arbetsställen: 1 st ställen

Detaljerade bokslut 2025-2025

Omsättning

Resultat

NyckeltalFör att snabbt bilda sig en uppfattning om ett företags bokslut kan man ta hjälp av nyckeltal. Nyckeltalen räknas ut genom fastställda formler och presenteras oftast i procent. Med nyckeltalen kan man alltså enkelt följa ett företags trend över tid. 2025
Kassalikviditet (%)Kassalikviditet mäter betalningsförmågan på kort sikt. 322,8
Soliditet (%)Soliditet mäter betalningsförmågan på lång sikt. 69,6
Vinstmarginal efter finansnetto (%)Vinstmarginal efter finansnetto visar hur stor vinsten är ställt i relation till omsättningen. 73,9
EBITDAEBITDA är ett mått på ett företags rörelseresultat före räntor, skatt, nedskrivningar, avskrivningar och goodwillavskrivningar (Earnings before interest, taxes, depreciation & amortization). 130
Personalkostnad per anställd (KSEK)Personalkostnad per anställd, är företagets totala personalkostnader ställ i relation till antalet anställda
Omsättning per anställd (KSEK)Omsättning per anställd är ett mått på företagets effektivitet.
Omsättningsförändring (%)Omsättningsförändring visar omsättningens förändring ställt i relation till föregående år.
Bokslutsperiod 2025
Bokslutsperiod 2024-05-01 2025-01-31
Bokslutslängd 9
Resultaträkning (KSEK)I en resultaträkning redovisas ett företags intäkter och kostnader samt företagets resultat. Resultaträkningen och siffrorna däri är hämtade ur företagets årsredovisning som lämnats in till Bolagsverket. 2025
Rörelsens omsättningRörelsens omsättning är totalen av alla dess intäkter från utförda tjänster och sålda varor under en viss period, vanligtvis ett räkenskapsår. 176
Nettoomsättning el Resultatavräknade fakturor 176
Aktiverat arbete för egen räkning 0
Övriga rörelseintäkter 0
Rörelsens kostnaderRörelsens kostnader kan till exempel vara lokalhyra och personalkostnader. −47
Övriga rörelsekostnader 0
Förändring lager mm 0
Råvaror och förnödenheter 0
Handelsvaror −0
Övriga externa kostnader −22
Personalkostnader −25
Avskrivningar −0
RörelseresultatRörelseresultatet är differensen mellan rörelsens omsättning/intäkter och rörelsekostnaderna under en viss period, vanligtvis ett räkenskapsår. Rörelseresultatet kallas i vissa sammanhang EBIT (Earnings Before Interest and Tax). 130
Detaljerat
Jämförelsestörande poster 0
Finansiella poster 0
Resultat från andelar i koncern- och intresseföretag 0
Ränteintäkter från koncernföretag 0
Externa ränteintäkter 0
Övriga finansiella ränteintäkter 0
Räntekostnader till koncernföretag 0
Externa räntekostnader 0
Övriga finansiella kostnader 0
Jämförelsestörande finansiella poster 0
Resultat efter finansnetto 129
Extraordinära intäkter och kostnader 0
Extraordinära intäkter 0
Extraordinära kostnader 0
Resultat före bokslutsdispositioner 129
Bokslutsdispositioner 0
Koncernbidrag 0
Aktieägartillskott 0
Bokslutsdispositioner 0
Resultat före skatt 130
Skatt 27
Minoritetsintressen 0
Årets resultatÅrets resultat är skillnaden mellan samtliga intäkter och samtliga kostnader under en viss period, vanligtvis ett räkenskapsår. 103
Balansräkning (KSEK)En balansräkning innehåller information om företagets tillgångar, eget kapital och skulder vid ett visst datum, oftast vid sista dagen för räkenskapsåret. Balansräkningen och siffrorna däri är hämtade ur företagets årsredovisning som lämnats in till Bolagsverket. 2025
BalansomslutningBalansomslutning visar värdet på tillgångssidan respektive skulder och eget kapital. 184
TillgångarTillgångar ger svar på vilka resurser som finns i företaget. 184
Anläggningstillgångar 0
Immateriella anläggningstillgångar 0
Balanserade utgifter 0
Patent, licenser mm 0
Goodwill 0
Övriga immateriella anläggningstillgångar 0
Materiella anläggningstillgångar 0
Byggnader och mark 0
Maskiner 0
Inventarier 0
Maskiner och inventarier 0
Övriga materiella anläggningstillgångar, ej avskrivningsbara 0
Övriga materiella anläggningstillgångar avskrivningsbara 0
Finansiella anläggningstillgångar 0
Andelar i koncern- och intresseföretag 0
Fordringar på koncern- och intresseföretag 0
Lån till delägare & närstående 0
Övriga finansiella anläggningstillgångar 0
Omsättningstillgångar 184
Summa varulager 0
Pågående arbeten för annans räkning 0
Övrigt varulager 0
Summa kortfristiga fordringar 0
Kundfordringar 0
Fordringar hos koncern- och intresseföretag 0
Övriga kortfristiga fordringar 0
Summa kassa och bank 184
Summa kortfristiga placeringar 0
Kassa och bank 184
Eget kapitalEget kapital är företagets egna medel och utgörs av tillgångar minus skulder. 128
Summa bundet eget kapital 25
Aktiekapital 25
Överkursfond 0
Uppskrivningsfond 0
Övrigt bundet eget kapital 0
Summa fritt eget kapital 103
Balanserat resultat 0
Erhållna/lämnade koncernbidrag 0
Erhållna/lämnade aktieägartillskott 0
Årets resultat 103
Obeskattade reserverObeskattade reserver är ännu ej beskattad vinst som används för att jämna ut skattebelastningen mellan bra och dåliga år. 0
AvsättningarAvsättningar avser åtaganden som företaget har som till exempel pensioner och avgångsvederlag. 0
SkulderSkulder är en post som anger vilka skulder företaget har och delas upp i kortfristiga och långfristiga skulder. 57
Summa långfristiga skulder 0
Obligationslån 0
Skulder till kreditinstitut, långa 0
Skulder till koncern- och intresseföretag, långa 0
Övriga långfristiga skulder 0
Summa kortfristiga skulder 57
Skulder till kreditinstitut, korta 0
Leverantörsskulder 0
Skulder till koncern- och intresseföretag, korta 0
Övriga kortfristiga skulder 57
NoterNoterna är en obligatorisk del av årsredovisningen. I noterna specificeras innehållet i resultaträkningen och balansräkningen. Ibland kallas noterna "tilläggsupplysningar". 2025
Tilläggsupplysningar
Antal anställda
Företagsinteckningar
Fastighetsinteckningar
Övriga säkerheter
Summa säkerheter
Villkorat aktieägartillskott
Övriga ansvarsförbindelser
Summa ansvarsförbindelser
Beviljad checkräkningskredit -
Utnyttjad checkräkningskredit -
Räntenetto finansbolag -
Utdelning 0

Årsredovisning

DL Medicinsk rådgivning AB:s årsredovisningar

Ta del av vinstutdelning, resultaträkning, balansräkning, revisions & förvaltningsberättelse

Mer om DL Medicinsk rådgivning

Styrelsens könsfördelning

Samtliga Sveriges styrelsers könsfördelning

Senaste bokslut 2024

Antal anställda
0
Könsfördelning styrelse
50,0 % män (1), 50,0 % kvinnor (1)
Omsättning
176 KSEK
Rörelseresultat
130 KSEK
Total lön till styrelse & VD
-
Utdelning till aktieägare
0 KSEK
Inbetald skatt
27 KSEK
Inbetald skatt det senaste året
27 KSEK

DL Medicinsk rådgivning AB har 0 anställda och gjorde ett resultat på 103 KSEK med omsättning 176 KSEK under 2025.

DL Medicinsk rådgivnings vinstmarginal låg vid senaste årsbokslutet på 73,9 % vilket ger DL Medicinsk rådgivning placeringen 42 355 i Sverige av totalt 762 098 aktiebolag. Det ger samtidigt DL Medicinsk rådgivning placeringen 494 av kommunens totalt 7 708 aktiebolag.

VD för DL Medicinsk rådgivning AB är David Lindquist och Styrelseledamot är David Lindquist

Under de senaste 5 åren har DL Medicinsk rådgivning betalat in totalt 27 KSEK i skatt vilket placerar bolaget på plats 372 982 av Sveriges alla 762 098 aktiebolag.

DL Medicinsk rådgivning AB har organisationsnummer 559482-0333. DL Medicinsk rådgivning har säte i Umeå. Det går bra att ta kontakt med DL Medicinsk rådgivning AB på adress Marmorvägen 32, 907 42 Umeå.

Läs mer om intressant företagsstatistik i Umeå kommun.

Registrerat på adressen

Marmorvägen 32
907 42 Umeå

Företag (Säte)

Status

Ansvarig

DL Medicinsk rådgivning AB Aktiv
David Lindquist (VD)
Aktiv David Lindquist (VD)
Personer

Det finns 2 personer med bolagsengagemang som är folkbokförda på denna adress: