WESC: FÖRORDERFÖRSÄLJNING VÅR- OCH SOMMARKOLLEKTION 2020 +4%

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Klädbolaget Wesc meddelar att införsäljningen av vår- och sommarkollektionen för 2020 nu är helt slutförd. Förorderförsäljningen för koncernen har ökat med 4 procent jämfört med året innan.

Det framgår av ett pressmeddelande.

"Trots fortsatta utmaningar på klädmarknaden ökar bolaget förorderförsäljningen med 4 procent i koncernen och med drygt 30 procent på den nordamerikanska marknaden jämfört med vår- och sommarkollektionen 2019", skriver Wesc.

Klädföretaget uppger sig fortfarande kämpa med stora utmaningar försäljningsmässigt på den europeiska marknaden medan den nordamerikanska marknaden fortsätter att växa.

"Tillväxt sker dels genom befintliga kunder som Bloomingdale's, Nordstrom, Neiman Marcus och Macy's genom bredare sortiment och fler butiker men även med nya kunder såsom Dicks Sporting Goods, Zumiez, Jet.com, Academy Sports, Bluestem, Von Maur och Against All Odds samt utökat samarbete med Footaction som omfattar fler butiker och ett exklusivt samarbete med Musikduon Galantis. Med ökade försäljningsnivåer och fortsatt utveckling av produktion tar bolaget ytterligare ett litet steg i rätt riktning", skriver Wesc.