WIFOG: SER EJ FOG NEDSKRIVNING 15 MLN KR CUSTOS-MEDIEUTRYMME

WIFOG: SER EJ FOG NEDSKRIVNING 15 MLN KR CUSTOS-MEDIEUTRYMME

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Wifogs har nått en uppgörelse som innebär att Custos Ventures, som kontrollerar medieutrymmet i Metros kanaler, ger bolaget rätten att fortsatt nyttja det medieutrymme som finns kvar i Custos-koncernen.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Därför bedöms det inte vara nödvändigt att göra någon nedskrivning av återstående medieutrymmet på cirka 15 miljoner kronor. Marknadsföringen kan ske på Metro.se, Metrojobb.se och Metromode.se samt Studentkortet i Sverige.

"Styrelsen gör bedömningen att detta är mycket fördelaktigt för bolaget då ovanstående digitala kanaler erbjuder en mycket mer attraktiv marknadsföring för Wifogs målgrupp än traditionell print", heter det vidare.

I veckan meddelades det att Metro-mediehuset, som befinner sig i en företagsrekonstruktion, lägger ned den redaktionella tidningen både digitalt och i tryck och att Metro kommer att ersättas av en debattsite.